Algemeen

● Kan ik de folder met promoties online raadplegen?

Ja! Onze folders zijn namelijk altijd beschikbaar op de webshop onder het tabblad “Folder”. Voorts kunt u deze folder rechtstreeks raadplegen door middel van deze link.

● Zijn er momenteel promoties of acties gaande?

Ja! In de maandelijkse folder worden de nieuwste promoties en acties op de verschillende producten uit ons assortiment gepresenteerd. Voorts kunt u deze folder rechtstreeks raadplegen door middel van deze link.

● Is het product voorradig in de winkel?

Op de webshop bestaat er de mogelijkheid om te bekijken of een product nog voorradig is in de winkel of niet. Dit kan u bekijken bij de productinformatie van het product zelf. Voorts kan u ook altijd bellen naar de afdeling in kwestie om de voorraad na te vragen. Alle informatie omtrent de afdelingen kan u terugvinden door middel van deze link.




● Staan er vacatures open?

Ja! De openstaande vacatures kunnen worden geraadpleegd op de website onder de categorie “Vacatures”. Voorts kan u de openstaande vacatures ook rechtstreeks raadplegen door middel van deze link.

● Staan er vacatures open?

Neen helaas niet. Het is niet mogelijk om heel ons assortiment op te nemen in onze webshop omwille van de hoeveelheid producten dat wij aanbieden. Voorts is ook al het maatwerk zoals keukens, badkamers, dressings, zaagwerk en glaswerk niet beschikbaar op de webshop.

Wel zijn al onze producten beschikbaar in de winkel en kan u steeds beroep doen op een van onze collega’s die klaar staan om u alle nodige informatie in verband met het product te verschaffen. Aan de hand van deze link kan u terecht bij ons overzicht van alle afdelingen.


● Is een offerte betalend?

Neen! Een offerte wordt gratis voor de klant opgemaakt. Bij het opstellen van de offerte wordt er vervolgens rekening gehouden met de alle nodige wensen van de klant en wat de eventuele richtprijs is voor het project. Opdat de offerte volledig afgerond is, dient er wel eerst een opmeting te gebeuren door onze eigen opmetingsdienst om alle correcte informatie en maten te verschaffen. Bij deze opmeting zal een vaste kost worden aangerekend.

Let wel op: wanneer we merken dat offertes meermaals worden aangevraagd door eenzelfde persoon en dit nooit resulteert in een aankoop, dan is het mogelijk dat een volgende offerte niet meer kosteloos wordt opgemaakt. 


Betaling

● Verkopen jullie cadeaubonnen?

Ja! Bij ons kan u aan de kassa een cadeaubon verkrijgen met een bedrag naar keuze.

● Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken in de winkel?

U kan betalen met onderstaande betaalmiddelen:

  • Cash
  • Consumptiecheques
  • Ecocheques
  • Bancontact
  • Mastercard
  • Visa
  • Maestro
  • Payconic

● Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken op de webshop?

U kan op de webshop betalen met onderstaande betaalmiddelen:

  • Bancontact
  • Mastercard
  • Visa
  • Maestro
  • Apple pay

Ecocheques kunnen niet gebruikt worden bij online bestellingen. Deze worden enkel aanvaard aan de kassa van Bouwcenter Frans Vlaeminck.

● Ontvang ik een bewijs van mijn aankoop of online bestelling?

Ja! In de winkel ontvangt u na een betaling van uw aankoop altijd een factuur of kassaticket. Dit document is het bewijs van aankoop alsook het bewijs van garantie.

Op de webshop krijgt u na de betaling een betalingsbevestiging per mail. In verloop van het verwerkingsproces zal u dan opnieuw een mail toegezonden krijgen met de factuur van de online bestelling. Deze dient vervolgens ook meegenomen te worden om het door u besteld product af te halen in de winkel. Zonder de juiste documenten zullen de gevraagde producten niet meegegeven worden.


● Aanvaarden jullie ook ecocheques?

Ja wij aanvaarden onderstaande ecocheques in de winkel:

  • Ecocheques Edenred
  • Ecocheques Sodexo
  • Ecocheques Monizze

Ecocheques kunnen niet gebruikt worden bij online bestellingen. Deze worden enkel aanvaard aan de kassa van Bouwcenter Frans Vlaeminck.


Bestelling

● Wat is het verdere verloop bij een online bestelling?

Eenmaal de online betaling voltooid is zal u hiervan een betalingsbevestiging krijgen per mail. Dit toont aan dat de betaling voltooid is en de bestelling goed ontvangen is. Voorts zal er na verloop van het verwerkingsproces nog een mail volgen met de officiële factuur van uw online bestelling.

Wanneer uw bestelling klaarligt voor afhaling zal u hiervan op de hoogte worden gesteld via mail of per telefoon. Bij afhaling van de producten dient u de officiële factuur die werd doorgestuurd per mail voor te kunnen leggen aan de winkel. Zonder factuur worden de bestelde goederen niet meegegeven.

Indien u een product online besteld heeft en u koos voor levering dan zullen wij telefonisch contact met u opnemen om de leveringsdatum van de bestelling in te plannen.


● Ik heb online een bestelling geplaatst maar ontvang geen betalingsbevestiging?

Indien u geen betalingsbevestiging kreeg per mail kan u ons contacteren via het mailadres: orders@bcfv.be of kunt u ons telefonisch bereiken via het nummer: 056 67 19 38. Wij zullen dan handmatig nakijken of de bestelling voltooid is of niet, waar we ons uiterste best doen om u verder te helpen.


● Ik probeer online te betalen maar krijg een foutmelding, wat nu?

Indien u een foutmelding krijgt bij de betaling kunt u ons contacteren via het mailadres: orders@bcfv.be of kunt u ons telefonisch bereiken via het nummer: 056 67 19 38 waar we u zo spoedig mogelijk zullen proberen te helpen.


Levering

● Leveren jullie aan huis?

Ja! Door middel van onze eigen leveringsdienst kan een groot deel van het assortiment over heel België worden geleverd. Om na te gaan of het desbetreffende product al dan niet aan huis geleverd kan worden kunt u altijd terecht bij de specifieke informatie van het product. 

Informatie omtrent de leveringsmogelijkheden & kosten kan u terug vinden door middel van deze link.



● Ik heb een foutief leveringsadres opgegeven, wat nu?

Wanneer u een foutief leveringsadres hebt opgegeven bij uw bestelling kan u dit na de bestelling nog wijzigen door dit door te geven via mail naar: onthaal@bcfv.be of dit telefonisch door te geven via het nummer: 056 67 19 38.

Indien uw bestelling al onderweg is of al reeds geleverd werd kan dit niet meer gewijzigd worden.


● Wat als ik niet thuis ben tijdens de levering?

Indien u niet thuis bent op het moment van levering zal u telefonisch gecontacteerd worden waar er samen naar een oplossing zal worden gezocht. De producten kunnen mogelijks geleverd worden op een door u aangeduide locatie of bij de buren, maar dit is dan op uw verantwoordelijkheid. Dit wordt enkel toegestaan als onze chauffeur de producten alleen kan lossen en als de producten al reeds betaald zijn. Daarnaast is het ook mogelijk om een nieuwe leverdatum in te plannen, mits een bijhorende leveringskost.

Leveringen waarbij er niemand aanwezig hoeft te zijn worden enkel toegelaten indien dit op voorhand werd afgesproken met de planningsmeester en onze leveringsdienst. Dit gebeurt volgens de verantwoordelijkheid van de klant.


● Wat moet ik als klant voorzien bij een levering?

Allereerst is het van belang dat er altijd minimum 1 persoon aanwezig is bij levering.

Voorts dient de vrachtwagen bij levering voldoende plaats te hebben om te kunnen lossen. Vervolgens zullen de goederen op het gelijkvloers worden geleverd. Indien de levering op een verdiep dient te gebeuren zal er hiervoor een extra kost worden aangerekend.


Maatwerk

● Kan ik iets op maat laten verzagen en afplakken?

Ja, wij beschikken over een platenzagerij waar wij alle platen kunnen verzagen op maat. Daarnaast beschikken wij ook over een afplakmachine waarbij alle kopse kanten van de platen afgewerkt kunnen worden in verschillende materialen.

Voorts is er ook de mogelijkheid om potboringen, rijboringen, verstekken en andere bewerkingen te voorzien in de gevraagde werkstukken.

Voor meer info omtrent de zagerij en alle bijhorende diensten kunt u gebruik maken van deze link (bij de categorie "Zaag- & afplakwerk") voor meer informatie.


● Kan ik een prijsofferte verkrijgen voor zaagwerk op maat?

Ja! Voor het zaag- en afplakwerk op maat ontvangt de klant een gratis prijsofferte.

De prijsofferte kan in de zaagafdeling worden verkregen bij een van onze operatoren of u kan online gebruik maken van deze link (bij de categorie "Zaag- & afplakwerk") voor meer informatie.


● Kan mijn eigen plaatmateriaal worden verzaagd bij Bouwcenter Frans Vlaeminck?

Ja, maar dit is enkel mogelijk wanneer het plaatmateriaal aan onderstaande vereisten voldoet:

  • De plaat moet uit hout bestaan.
  • De plaat mag geen waterschade bevatten.
  • Er mag geen enkel ander materiaal in de plaat verwerkt zijn (zoals: staal, alu, pvc, glas).
  • Er mogen geen materialen op de plaat aangebracht zijn (zoals bv. Schroeven…).
  • De plaat mag geen harsen bevatten.
  • Er dient een goedkeuring gegeven te worden door de operator aan de opdeelzaag.


● Kan ik enkel en/of dubbel glas op maat krijgen bij jullie?

Ja! Wij beschikken namelijk over een eigen glascentrale waar enkel glas met diktes van 3-6mm op maat kunnen worden versneden. Voorts kan ook acide glas, gewapend glas en glas met structuren op maat worden gesneden. Eenmaal de bestelling wordt geplaatst doen wij ons uiterste best om deze binnen de 3 werkdagen te behandelen en klaar te maken voor afhaling. Op bestelling is het verder ook mogelijk om andere glassoorten of glassoorten met andere diktes te verkrijgen bij ons.

Naast enkel glas is het ook mogelijk om op bestelling dubbel glas bij ons te verkrijgen, dit gaat over dubbel isolerend glas, driedubbel isolerend glas, dubbel gelaagd glas…

Voor meer info over enkel glas: isolatie@bcfv.be056 67 19 32Voor meer info over dubbel glas: planning@bcfv.be 056 67 19 25.


Plaatsingsdienst

● Hebben jullie een eigen plaatsingsdienst?

Ja, Bouwcenter Frans Vlaeminck staat al jarenlang bekend om zijn ruime assortiment aan diverse producten, geschikt voor zowel particulieren als zelfstandigen. Naast de doe-het-zelf-zaak beschikt bouwcenter over een eigen professioneel plaatsingsteam. Dit team biedt u de mogelijkheid om aangekochte producten, zowel uit onze winkel als via de webshop, bij u thuis te laten installeren. Denk hierbij aan badkamerrenovaties, keukenverbouwingen, deur- en raaminstallaties, en meer.

Meer informatie over onze plaatsingsdienst vindt u via deze link.


● Hebben jullie een eigen opmetingsdienst?

Ja! Met onze opmetingsdienst komen we bij u thuis om alle benodigde maten en informatie nauwkeurig vast te stellen. Daarnaast bespreekt onze opmeter alle details over het product dat u wenst te bestellen, zodat alles perfect op uw wensen wordt afgestemd.

Meer informatie over onze plaatsingsdienst vindt u via deze link.

Retourneren & garantie

● Ik zie af van mijn aankoop en wil deze retourneren. Wat moet ik doen?

Indien u zich beroept op het herroepingsrecht kunt u gebruik maken van deze link. Op deze pagina staan 2 documenten met al de nodige informatie omtrent het herroepingsrecht en de voorwaarden hierbij. Vervolgens kunt u gebruik maken van het herroepingsformulier en deze ondertekend doorsturen naar: orders@bcfv.be.


● Wat zijn de retourvoorwaarden bij een aankoop?

De retourvoorwaarden en alle bijhorende informatie omtrent het retourneren kan u raadplegen door middel van deze link.


● Wat zijn de omruilvoorwaarden bij een aankoop?

De omruilvoorwaarden en alle bijhorende informatie omtrent het omruilen kan u raadplegen door middel van deze link.

● Hoelang heb ik garantie op mijn producten?

Bij Bouwcenter Frans Vlaeminck wordt de wettelijke garantie toegepast op alle producten tenzij er een aanvullende commerciële garantie van toepassing is. Als de commerciële garantie van het merk hoger is dan 2 jaar, dan wordt deze toegepast. Is de commerciële garantie lager dan de wettelijke garantie (bv. 1 jaar), dan wordt automatisch de wettelijke garantie toegepast.


● Wat zijn de garantievoorwaarden?

De garantie is enkel van toepassing indien er een fabricagefout wordt geconstateerd door de producent. Om een aanspraak te kunnen maken op de garantie, dient u het aankoopbewijs voor te kunnen leggen. Dit kan zowel een kassaticket als een factuur zijn.